Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 4 January 2012

RENUNGAN BERSAMA

.Ya Allah .Kau ampunnilah dosa yang telah aku perbuat ...Kau limpahkanlah kesabaran yang tiada terbatas,Kau berikanlah aku kekuatan mental.Kau kurniakanlah aku dgn sifat keradhaan Kau peliharalah lidahku dari kata² nista,Kau kurniakan aku sifat kasih sesama insan..

...Ya AllaH, sekiranya insan ini adalah pilihanmu di arash,berikanlah aku kekuatan dan keyakinan utk terus bersamanya...sekiranya insan ini,insan yg akan membimbing tanganku ketitianMu,
kurniakan aku sifat redha atas segala perbuatanya..
sekiranya insan ini adalah peneman untukku di jannahMu.lepaskanlah aku dgn sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnYa..

....Ya AllaH,Sekiranya insan ini adalah terbaik untukku diduniaMu,peliharalah tingkah lakukan serta kata² dari menyakiti perasaanya..sekiranya insan ini jodoh yg dirahmati olehmu..berikan lah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya..

....Tetapi Ya Allah sekiranya insan ini di takdirkan bukan utk jodohku tetapi utk insan lain yg mungkin lebih sempuna dari diriku tunjukkan lah aku jalan terbaik utk aku harungi segala dugaanMu..

...Ya Allah sekiranya insan ini tergoda dgn keindahan duniaMu..limpahkanlah daku kesabaran utk terus membimbingnya...sekiranya insan ini tunduk terhadap nafsu yang melalaikan ,kuniakanlah aku kekuatan utk memperbetulkan keadaan nya..sekiranya insan ini menyintai kesesatan ,Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena...

....Ya AllaH,kau yang maha megetahui apa yang terbaik utkku..kau juga maha mengampuni segala kesilapan dan keterlanjuranku...sekiranya aku tersilap membuat keputusan,bimbinglah aku kejalan yg kau redhai..sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai seorang hambamu..Kau hukumlah aku diduniaMu dan bukanya diakhiratMu..
sekiranya aku ingkar dan derhaka berilah aku cahaya petunjuk ke arah rahmatmu....

....Ya Allah aku lemah tanpa petunjukmu..
aku buta tanpa bimbinganmu..
aku cacat tanpa hidayahMu...
aku hina tanpa rahmatMu....
...Ya Allah berilah aku petunjuk yang sebenar -sebenarnya....

aMin...............

No comments:

Post a Comment