Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday 29 January 2012

SEBELUM ENGKAU HALAL BAGIKU

BismillahhirrAhmanirrahim...

Saudari ana, Sebelum engkau halal bagiku yg di Rahmati Allah insya Allah,meski cantik itu hanya sebutan,namun ada tips mudah jika kita ingin nampak lebih cantik dan menarik,maka lakukanlah beberapa tips berikut ini :

1. Jadikanlah ” Ghodhul Bashor” ( menundukan Pandangan ) sebagai hiasan di kedua belah matamu, nescaya kamu akan menjadi lebih manis.

2. Oleskan “lipstik kejujuran” pada bibirmu,nescaya kamu akan semakin menarik.

3. Gunakanlah pemerah pipimu dengan “Kosmetik Al-Haya” ( malu ) yang hanya dijual di”salon Iman”, nescaya kamu akan nampak semakin cantik.

4. Pakailah selalu ” Sabun Istighfar ” setiap hari,untuk menghilangkan dosa dan kesalahan yang kamu lakukan,nescaya anda akan semakin bersih dan suci.

5. Rawatlah rambutmu dengan”shampo jilbab islami” nescaya kamu akan terhindar dari pandangan lelaki ajnabi yang dapat membahayakan keselamatan dirimu.

6. Hiasilah kedua tangan anda dengan ” Gelang Tawadhu' ’” ( Rendah Hati ) dan jari-jarimu yang lentik dengan cincin Ukhuwah nescaya kamu akan semakin anggun.

7. Pakailah “Giwang Mustami' ” (Pendengar ) ” yang taat hanya kepada Allah swt pada kedua belah pihak telingamu,nescaya kamu akan selamat Dunia & Akhirat.

8. Sebaik-baik Rantai Mutiara yang kamu pakai adalah ” Rantai Kesucian”,nescaya kamu akan semakin mempesona.

9. Pakailah selalu ” Pakaian Kebesaran At Taqwa” dengan menutup seluruh tubuhmu kecuali muka & telapak tangan,nescaya kamu akan nampak lebih anggun berwibawa.

10. Gunakanlah ” Stokin Kaki Dakwah ” dan “Kasut Jihad “,nescaya kamu termasuk orang-orang yang beruntung serta dapat menggetarkan musuh-musuh Allah swt, Rasul saw & Orang-orang yang beriman.

Subhanaallah,..! Aku pungut serpihan ilmu,mungkin masih banyak yang tercicir...semoga bermanfaat untuk akhwat semua...Aamiin ya Rabbal'alamin








No comments:

Post a Comment